Bestsoft Enterprise

HUBUNGI KAMI SEKARANG!

Syarikat Bestsoft Enterprise pengedar tunggal perisian e-Kamus 6.0. Tidak terdapat di pasaran luar seperti kedai buku. Hubungi kami untuk mendapatkan penjelasan lanjut.
>> Isi borang di sebelah kanan blog.

ATAU

>> Telefon kami di 0192337847 atau 0126863902

ATAU

>> e-Mel - zahari.ekamus@gmail.com
Jangan tunggu lagi. Dapatkan e-Kamus 6.0 sekarang!!

Wednesday, July 2, 2014

Penggunaan & Aplikasi e-Kamus di Sekolah/Universiti

Assalamu'alaikum..

Salam sejahtera,

e-Kamus sangat sesuai digunakan oleh para pendidik mahupun pelajar. Jom review apa yang e-Kamus boleh buat untuk anda :)

r     Sebagai Bahan Rujukan Kata
E-Kamus boleh digunakan sebagai rujukan apabila para pelajar atau guru yang tidak memahami perkataan di mana-mana sumber media. Ianya bertindak sebagai kamus alternatif kepada kamus buku yang sedia ada.

r     Sebagai Sumber Penyelesaian kefahaman
Pemahaman kata adalah penting dalam memastikan kefahaman yang tepat. Keperluan untuk merujuk kamus buku yang tebal selalunya membuatkan para pelajar mengabaikan kamus dan hanya mengagak makna sesuatu perkataan. Ini mungkin menyebabkan kefahaman yang tidak tepat ataupun serong sama sekali.

r     Sebagai Penyemak Kerja
Di dalam program MS Word, hanya terdapat penyemak ejaan dalam Bahasa Inggeris. Oleh itu, semua kerja yang ditaip dalam Bahasa Melayu tidak disemak ejaannya. Dengan penggunaan e-Kamus 6.0, ejaan dalam Bahasa Melayu bukan sahaja disemak tetapi cadangan perkataan yang terdekat juga diberikan (cadangan pintar).

r     Memudahkan dan mempercepatkan pembelajaran
Sumber maklumat yang utama masa kini iaitu internet merupakan sumber utama pelajar mencari maklumat apabila mengulang kaji pelajaran. Dengan kefahaman dan perbendaharaan kata yang baik, para pelajar dapat memantapkan pembelajarannya dengan lebih cepat dan mudah.

r     Memupuk semangat memperkaya perbendaharaan kata

Sebelum penggunaan e-Kamus, penguasaan perbendaharaan kata ini biasanya memerlukan kesabaran dan semangat ingin tahu yang tinggi. Namun demikian, dengan penggunaan e-Kamus, setiap pelajar dapat menguasai perbendaharaan kata dengan mudah dan cepat. Ini dapat menanamkan amalan mencari kata baru di kalangan pelajar.

Moga mendapat manafaat :)

No comments: