Bestsoft Enterprise

HUBUNGI KAMI SEKARANG!

Syarikat Bestsoft Enterprise pengedar tunggal perisian e-Kamus 6.0. Tidak terdapat di pasaran luar seperti kedai buku. Hubungi kami untuk mendapatkan penjelasan lanjut.
>> Isi borang di sebelah kanan blog.

ATAU

>> Telefon kami di 0192337847 atau 0126863902

ATAU

>> e-Mel - zahari.ekamus@gmail.com
Jangan tunggu lagi. Dapatkan e-Kamus 6.0 sekarang!!

Thursday, July 3, 2014

Kelebihan e-Kamus Berbanding Kamus Buku

Assalamu'alaikum..

Salam sejahtera,

Leceh juga bila kadang-kala nak pakai kamus terutamanya bila berada di luar. Kamus berat..tidak praktikal rasanya hendak usung ke sana-sini. Itu belum  hendak selak muka surat cari perkataan yang sesuai. Jom kami beritahu kelebihan e-Kamus berbanding kamus buku :)

r     Kaedah pencarian yang lebih pantas.

Click to view
Kamus buku memerlukan kita membelek buku yang tebal sehingga 1500 muka surat semata-mata untuk mendapatkan sesuatu makna perkataan. Kebiasaannya, ia memakan masa sehingga 30 saat untuk mendapatkan sesuatu makna. Tetapi, dengan menggunakan perisian perkamusan, kita hanya memerlukan kurang dari 3 saat untuk mencari makna. Kita hanya perlu menaip pada papan kekunci untuk mencari beribu-ribu makna perkataan dan perisian akan melakukan proses pencarian untuk kita.


r     Senang untuk kemas kini

Salah satu ciri perisian kamus elektronik adalah kebolehupayaan memasukkan data. Di sini, pengguna boleh memasukkan data sendiri untuk tujuan kemas kini. Ini dapat menjimatkan masa dan ruang. Pengguna hanya perlu menaip pada ruangan yang disediakan untuk tujuan kemas kini.


r     Lebih informasi dan paparan yang lebih jelas 

Kamus elektronik menggunakan skrin (monitor) sebagai media paparan. Skrin berkeupayaan untuk memaparkan pelbagai informasi dalam satu masa. Berbanding dengan kamus buku, ruang paparannya amat terhad dan tulisan terpaksa dikecilkan semata-mata untuk memasukkan informasi dan penerangan. Keadaan ini menyebabkan kamus buku kelihatan tidak menarik.


Click to viewr     Kaedah teramat mudah untuk mendapatkan makna perkataan.


Kamus elektronik menggunakan kaedah enjin pencarian untuk mencari sesuatu makna. Enjin pencarian ini akan membantu pengguna untuk mencari makna perkataan dalam pangkalan data yang mempunyai beratus ribu maklumat. Dengan bantuan enjin pencarian ini, proses pencarian makna perkataan menjadi lebih mudah. Berbanding dengan kamus buku, pengguna terpaksa mencarinya sendiri dengan membelek kamus buku yang tebal. Proses ini memakan masa yang agak lama dan membosankan.

Pilihan di tangan anda.

No comments: